Kom shoppen in onze winkel, geopend dinsdag t/m zaterdag 10 tot 5

Service & FAQ

Service & FAQ

Neem contact op

Bestellen

  • Hoe kan ik bij jullie bestellen?

    Bestellen is bij ons eenvoudig. Het vinden van producten is ook makkelijk. Bovenaan in de winkel zie je altijd een balk met verschillende categorieën aangeduid. Ga je op een categorie staan met je muis, komt er een pop-up scherm tevoorschijn met extra productcategorieën waar je je gewenste producten in kunt vinden.

    Ben je eenmaal in een productcategorie, bijvoorbeeld Dames > Jurken, kun je in de box aan de linkerkant filters gebruiken om het zoeken makkelijker te maken. Doormiddel van de opties; maat, kleur, prijs, stijl en periode. Door de filter periode kun je makkelijker kleding vinden die bij een bepaalde tijdsperiode hoort, zoals een jurk uit de 50’s.

    Heb je eenmaal een product gevonden dat je wilt bestellen, selecteer dan de gewenste maat, en klik op de knop ‘voeg toe aan winkelmand’. Heb je hulp nodig bij het bepalen van de juiste maat? Bij elke product is een maattabel bijgesloten zodat je heel makkelijk kunt bepalen welke maat jou ook werkelijk past!

    Ben je klaar met bestellen, ga je naar ‘mijn winkelmandje’ en rond je de bestelling af.  Je vult je gegevens in en kiest voor een betaaloptie naar wens. Zodra de bestelling succesvol is betaald, ontvang je automatisch een bevestigingsemail in je inbox! 

  • Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

    Nee hoor, een account aanmaken is absoluut niet verplicht. Maar heeft wel zijn voordelen! Met een account kun je je bestelhistorie bekijken, een wishlist (wensenlijst) aanmaken en hoef je niet elke keer weer je gegevens in te vullen bij een volgende bestelling. 

  • Wat is de status van mijn bestelling?

    Na het plaatsen en betalen van je bestelling, krijg je bijna direct een bevestiging in je inbox!

    Als je bestelling is ingepakt, krijg je via e-mail een update wanneer het pakket wordt afgegeven aan PostNL en een mail met track en trace code. Zodra je bestelling is afgegeven aan onze bezorger, wordt deze track & trace code volgbaar. Dan kun je via PostNL bekijken waar je pakketje zich bevind en wanneer het wordt afgeleverd! Voor brievenbuspost kunnen we geen track&trace leveren, maar je krijgt natuurlijk een update wanneer je bestelling is afgegeven aan PostNL. Vaak duurt het dan 1 á 2 dagen voordat het bij je bezorgt wordt (ma-zat). Heb je geen mails ontvangen? Mail ons dan gerust!

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Je kan je bestelling in principe annuleren totdat het verzonden is. Dit is vaak uiterlijk de werkdag nadat je de bestelling hebt geplaatst of op dezelfde werkdag als je voor 16:00 hebt besteld, meld dit snel via [email protected] wanneer je je bedacht hebt. Het volledige bedrag zullen wij dan binnen 7 dagen terugstorten op je bankrekening of paypal account maar over het algemeen doen we dat meteen al. 

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    Looks Like Vintage heeft verschillende nationale en internationale betaalmogelijkheden:

    ·         Ideal

    ·         Paypal (Mastercard en Visa)

    ·         Overboeking*

    ·         Bancontant/Mistercash (voor Belgische klanten)

    ·         DIRECTebanking/Sofortbanking (voor Duitse klanten)

    Wij werken samen met de payment providor Sisow, zo waarborgen we een veilige verbinding en betalingsverkeer tussen de klant en Looks Like Vintage! 

    * Bij de keuze voor een overboeking ontvang je na de bevestiging van je bestelling ook de betalingsinformatie van onze betalingsprovider Sisow. Voor overboeking geldt dat de producten pas worden verstuurd wanneer de betaling is ontvangen, dit duurt doorgaans enkele werkdagen. Wil je de producten z.s.m binnen hebben, kies dan voor betaling via Ideal/Paypal/Bancontant/Mistercash/Direct ebanking/sofortbanking. Overboeking bestellingen die na 7 dagen niet zijn betaald zullen worden geanulleerd. 

Producten

  • Mijn gewenste product/maat is niet op voorraad, wat nu?

    Het kan voorkomen dat een artikel of maat niet meer op voorraad is. Dit wordt duidelijk aangeduid op de product pagina van een artikel. Als je op de maat klikt laat de webshop zien of deze op voorraad is ja of nee. Wij kunnen helaas niet met zekerheid zeggen wanneer een artikel of maat weer geleverd wordt, omdat we samenwerken met kleine leveranciers en merken. En dus vaak een beperkt aantal per artikel en maat op voorraad hebben! Wil je weten of een maat of product wel terug komt? Mail dan naar [email protected], stuur een whatsapp of een bericht naar onze Facebook pagina en dan gaan we even voor je informeren. 

    Het kan voorkomen dat bepaalde artikelen niet meer terug komen in het assortiment, dit laten we je weten in de productbeschrijving. 

  • Hoe weet ik dat ik de juiste maat bestel?

    Bij Looks Like Vintage begrijpen we dat het niet altijd even makkelijk is om online kleding en schoenen te kopen! Daarom meten wij zelf alle nieuw binnengekomen producten na en verwerken we dit per product in een maattabel. Deze maattabel vind je in de productomschrijving. 

    Bij de maattabel staat ook een maatadvies, samen met dit advies en je eigen omtrekmaten op te meten kun je een goed beeld krijgen welke maat je kunt bestellen. Alle info over hoe je je eigen omtrekmaten kunt opmeten vind je op de speciale informatiepagina hier:

     

     Mocht je nog vragen hebben, kun je ons ook altijd mailen op [email protected] of een whatsapp of Facebook bericht sturen voor persoonlijk maatadvies. Geef dan wel even je maten door zoals onder uitgelegd!  

  • Zijn alle prijzen inclusief BTW?

    Ja, alle vermelde prijzen op Looks Like Vintage zijn inclusief 21% btw.

Verzenden

  • Verzenden jullie ook naar het buitenland?

    Ja hoor! Wij kunnen bijna wereldwijd onze pakketjes verzenden, dit gebeurt altijd verzekerd, en afhangende van het bezorgland, ook met een track&trace code. Let wel op, eventuele douanekosten en invoerrechten zijn voor rekening van de klant. De webshop rekent automatisch de verzendkosten voor het land naar keuze uit.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Binnen Nederland verzenden wij standaard voor 3,95 verzendkosten! Ook kunnen we buiten Nederland verzenden. Voor andere landen gelden verschillende tarieven. Het winkelwagentje kan door middel van een land te selecteren automatisch de juiste verzendkosten weergeven! 

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

    Is je bestelling voor 16:00 betaald met Ideal, Paypal, Bancontact/Mistercash of Direct ebanking/sofortbanking dan wordt het dezelfde werkdag al verstuurd (di t/m vr). Vanaf dit moment kan het 1 á 2 dagen duren voordat je bestelling thuis wordt bezorgt door PostNL (ma t/m zat). Wij streven om alle bestellingen zo snel mogelijk bij de klant te krijgen! Als je pakketje eenmaal is overgegeven aan PostNL krijg je een track&trace code via e-mail zodat je zelf het pakketje kunt volgen! Voor brievenbuspost krijgt je nog een melding via e-mail wanneer het is afgegeven aan PostNL. Heb je geen track&trace code mailtje ontvangen? Laat ons dit dan even weten!

    Wij zijn op maandags gesloten, deze dag worden er geen webshop bestellingen verstuurd! 

  • Wat gebeurd er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

    Mocht je op het moment van bezorging niet thuis zijn probeert de postbode van PostNL het de volgende dag nog een keer. Ben je dan ook niet thuis? Dan levert de postbode het pakketje vaak bij het dichtstbijzijnde PostNL punt af. Ook kan het zijn dat de bezorger het bij de buren afgeeft. Je moet ten aller tijde een briefje door de brievenbus hebben gekregen waarop staat waar je pakketje is afgegeven of als de bezorger de volgende dag nog een bezorgpoging doet. 

     

    Bij een brievenbuspakje wordt deze door de brievenbus bezorgt en maakt het niet uit als je wel of niet thuis bent.

    Heb je vragen over de bezorging of de track & trace code neem dan contact op via een ticket in te sturen via je account, via email, whatsapp of Facebook! 

  • Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

    Al onze nieuw geleverde producten ondergaan een controle op kwaliteit en gebreken. Helaas kan het voorkomen dat er toch iets mis is met een artikel zonder dat we dit hebben opgemerkt. Onze excuses daarvoor. Neem zo snel mogelijk contact op via [email protected] en we zorgen voor een snelle oplossing!

  • Ik heb een product ontvangen wat ik niet besteld heb?

    Neem zo snel mogelijk contact met ons op via [email protected] en we zorgen voor een snelle oplossing!

  • Ik mis een product wat ik besteld heb?

    Is een artikel onverhoopt niet op voorraad, en je hebt meerdere producten besteld, zullen we je altijd op de hoogte stellen via e-mail. Hebben wij verzuimd een artikel mee te sturen, stuur dan een mail naar [email protected] , we zorgen dat het artikel zo spoedig mogelijk alsnog geleverd wordt waar mogelijk! 

Retour en Ruilen

  • 14 dagen zichttermijn, wat houdt dat in?

    De dag nadat je bestelling is bezorgd heb je de bestelde producten 14 dagen op zicht, 14 dagen bedenktijd dus.

    Binnen deze termijn mag je de producten bekijken en/of passen om te kunnen beoordelen of de producten voldoen aan je wensen. Eigenlijk mag je met een product doen wat je in een normale winkel ook zou doen voordat je tot keus overgaat om het product te kopen. 

    Voldoet een product niet aan je wensen, mag je deze (na het melden via ons retourformulier te vinden onder retour/ruilen pagina) zonder opgaaf van reden retour sturen! Nadat het product is aangemeld voor retour/ruilen heb je nogmaals 14 dagen voordat het bij ons binnen moet zijn. De kosten voor retourzending zijn voor de klant.

    Producten mogen niet gedragen zijn (buiten het passen om), vrij zijn van dierenharen of heftige geuren (rook, parfum, etenslucht) en met originele kaartjes eraan weer teruggestuurd worden. 

  • Wat moet ik doen als ik een product wil terug sturen (retourneren)?

    Wil je een product retour sturen? Allereerst meld je je bestelling retour via je account op de webshop. Log in links bovenin, klik in de linker kolom op 'Mijn Bestellingen'. Klik op het linkje 'bekijken' van de order die je wilt retourneren. 

    Onderaan zie je de link staan 'Artikelen Retourneren'. Je kunt zelf aangeven welke producten je wilt retourneren. Op deze manier weten wij welke producten retour komen. Wil je een product ruilen* tegen een andere maat? Geef dit dan aan in het 'reactie' veld. Dan kunnen wij dit product alvast voor je reserveren! 

    Je kunt je bestelling retourneren zodra je het hebt gemeld. Je hoeft niet te wachten op bevestiging van onze kant.

    De kosten voor het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Het geruilde artikel wordt wel kosteloos naar je opgestuurd. Het geruilde product wordt opgestuurd zodra de originele bestelling door ons is ontvangen! 

     

    Heb je als gast je bestelling geplaatst? Om een retourzending te kunnen indienen kun je een klantaccount aanmaken door met hetzelfde e-mailadres te registeren waarmee je je bestelling hebt geplaatst als gast (het e-mailadres waar je de statusupdates via hebt ontvangen). 

    *ruilen kan alleen tegen hetzelfde product in een andere maat en/of kleur. Niet tegen een compleet ander artikelen. 

  • Kan ik een product ook ruilen?

    Ja hoor, dat is geen probleem. Mits het geruild wordt voor hetzelfde product in een andere maat en/of kleur! Ook hier geldt dat je dit binnen 14 dagen dit meldt via jouw account op de webshop. Geef aan voor welke maat/kleur je het geruild wilt hebben, zodat we dit meteen voor je kunnen reserveren! Mocht dit product onverhoopt niet op voorraad zijn laten we je dit zo snel mogelijk weten zodat we een andere oplossing kunnen bedenken. 

    Wil je een product retour sturen? Allereerst meld je je bestelling retour via je account op de webshop. Log in links bovenin, klik in de linker kolom op 'Mijn Bestellingen'. Klik op het linkje 'bekijken' van de order die je wilt retourneren. 

    Onderaan zie je de link staan 'Artikelen Retourneren'. Je kunt zelf aangeven welke producten je wilt retourneren. Op deze manier weten wij welke producten retour komen. Geef in het opmerkingen veld aan tegen welke maat/kleur je wilt ruilen. Dan kunnen wij dit product alvast voor je reserveren! 

    Je kunt je bestelling retourneren zodra je het hebt gemeld. Je hoeft niet te wachten op bevestiging van onze kant.

    De kosten voor het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Het geruilde artikel wordt wel kosteloos naar je opgestuurd. Het geruilde product wordt opgestuurd zodra de originele bestelling door ons is ontvangen! 

     

    Heb je als gast je bestelling geplaatst? Om een retourzending te kunnen indienen kun je een klantaccount aanmaken door met hetzelfde e-mailadres te registeren waarmee je je bestelling hebt geplaatst als gast (het e-mailadres waar je de statusupdates via hebt ontvangen). 

     

  • Kan ik ook ruilen tegen een ander product?

    Helaas niet, je kunt alleen ruilen als je hetzelfde product in een andere maat of kleur wilt. Wil je een ander product kun je deze bestellen in onze webwinkel als een nieuwe bestelling. Je originele bestelling kun je gewoon retour sturen zoals hierboven is vermeld en wordt verwerkt als we deze terug hebben ontvangen. 

  • Op welke manier stuur ik een product retour?

    Bij je originele bestelling zit een informatiepapier over de ins en outs van onze retour procedure. Op dit formulier staat ook aangegeven hoe je het artikel dient te retourneren. Belangrijk is dat het artikel in originele/ongebruikte/onbeschadigde staat, goed verpakt met alle originele labels aan ons wordt terug gestuurd. Bij schoenen die zijn besteld kan de originele schoenendoos niet worden gebruik als verzendverpakking.

     

    Artikelen die retour worden gezonden moeten:

    ·         zijn voorzien van alle originele aangehechte labels/kaartjes e.d

    ·         in de originele onbeschadigde verpakking terug gestuurd worden (indien van toepassing)

    ·         ongedragen/ongewassen zijn (passen mag natuurlijk) 

    ·         houdt kleding weg uit rokerige ruimtes, waar eten wordt bereid en bij huisdieren uit de buurt. Kleding die niet meer fris ruikt, kleding onder de dierenharen of hevig geparfumeerd ruiken worden niet geaccepteerd als retour

    ·         voor schoenen; zonder draagsporen zijn, en in originele doos teruggestuurd worden. De schoenendoos mag niet gebruikt worden als verzenddoos. De schoenendoos wordt gezien als originele verpakking en dient dus onbeschadigd retour te worden gestuurd.

    ·         voldoende gefrankeerd en stevig/veilig verpakt worden.

    Indien niet gehouden aan bovenstaande regels, heeft Looks Like Vintage het recht om een retour niet aan te nemen of de schade in mindering te brengen op de terugbetaling. In principe mag je in de zichttermijn met een kledingstuk doen wat je in een fysieke winkel ook doet. Passen, bekijken en beoordelen of alles werkt naar behoren.

  • Moet ik producten terug sturen in de originele verzendverpakking?

    Je hoeft het product of producten niet in de originele verzenddoos/verzendverpakking terug te sturen, maar dit raden wij wel aan voor producten die in een kartonnen verzenddoos zijn verzonden! En over het algemeen kun je onze verzendverpakking nog een keer hergebruiken. Zorg dat deze goed dichtgeplakt aan ons teruggestuurd worden zonder dat het product kan beschadigen. 

    Het product moet wel in de originele verpakking (zakje/papier/schoenendoos etc.) met alle kaartjes/labels er nog aan retour gestuurd worden. Zorg ervoor dat het goed en veilig verpakt is en in originele/onbeschadigde staat retour wordt gestuurd.

    Stuur een product retour op de manier zoals wij deze naar je opgestuurd hebben. Als het als brievenbuspost/pakje is toegestuurd mag dit ook zo retour komen, er staat dan bij ontvangst een envelopje op het verzendlabel. Is je bestelling als pakket opgestuurd, hoort dit vanwege de grootte en/of waarde ook als pakket retour gestuurd te worden. Net zoals wij verantwoordelijk zijn voor verzending van ons naar de klant, is de klant zelf verantwoordelijk voor de terugzending. Daarom adviseren we ten minste als pakket met track & trace de producten retour te sturen.

  • Is mijn retour al binnen gekomen?

    Als wij jouw retour/omruil artikel(en) in goede orde hebben ontvangen en gaan verwerken ontvang je van ons via de webshop een bevestiging. We zorgen dat je retour binnen 7 dagen na ontvangst verwerkt wordt. Heb je hierover verdere vragen, kun je een ticket insturen via je account op de webshop of je kunt mailen naar [email protected]

  • Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?

    Nadat je retour in goede orde ontvangen is verwerken wij deze binnen 1 en uiterlijk 7 dagen. Bij verwerking zullen we ook meteen het bedrag van de retour gestuurde producten aan je terugstorten via de originele betaalmethode.

    Heb je via Paypal betaald, wordt het bedrag ook weer via Paypal teruggestort. Bij alle andere betalingsmethoden wordt het geld via onze betalingsprovider Sisow teruggeboekt. Dit gebeurt dus naar de bankrekening waarmee je hebt betaald. Wij kunnen het aankoopbedrag niet terugbetalen aan een andere bankrekening. Direct na verwerking ontvang je nog een statusupdate via onze webshop dat het geld is terugbetaald. Bij Paypal ontvang je het geld direct terug, via Sisow kan het enkele werkdagen duren voordat het geld weer op je rekening staat. Het geld via Sisow wordt ook vanaf de rekening van Sisow teruggestort. Bij vragen kun je altijd contact opnemen via [email protected]

Klantenservice

  • Hoe stuur ik een Support Ticket in?

    Via onze webshop kun je heel makkelijk een support ticket insturen als je een vraag hebt over je bestelling bijvoorbeeld. Dit doe je door op je account in te loggen links boven in de webshop 'inloggen' te klikken. Dan kom je in 'mijn account' terecht. In de linker kolom zie je 'Mijn tickets' staan. Hier kun je een nieuwe ticket openen met jouw vraag! 

  • Waar kan ik terecht met een klacht?

    Ben je niet tevreden over een bestelling die je hebt gedaan bij ons? Is er wat misgegaan bij de bezorging of bij onze service? Je kunt via je account op onze webshop een Support Ticket insturen. Ook kun je contact opnemen via [email protected] of stuur een bericht via whatsapp 0642585958 of onze Facebook pagina. Vermeld als je niet via een support ticket contact opneemt altijd je order nummer! We nemen zo snel mogelijk maar zowieso binnen 1 werkdag contact met je op. 

  • Hoe kan ik jullie het beste bereiken?

    Wij zijn een eenmanszaak en naast de webshop is er ook nog een fysieke winkel die van dinsdag t/m zaterdag geopend is en op koopzondag, laatste zondag van de maand. Wil je ons zo snel mogelijk bereiken maar nemen we de telefoon niet op ( 0642585958) dan kun je via dit nummer ook een whatsapp sturen. Daarnaast zijn we makkelijk te bereiken via Facebook door een privébericht naar onze pagina te sturen. Ook kun je mailen naar [email protected] of als je een account hebt op de webshop kun je inloggen en via je account een support ticket insturen! We proberen zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 1 werkdag* je bericht in behandeling te nemen. 

    *Let op, we zijn maandags gesloten, deze dag valt niet onder een officiële werkdag bij ons ;).

Follow @lookslikevintage.nl


Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »